Köpvillkor

 

Betalning

För att kunna handla hos Nids4Kids.se måste Du ha fyllt 18 år. Alla priser är angivna i svenska kronor (SEK) och är inklusive moms. Priset som gäller vid beställningstillfället är även det som gäller vid leveranstillfället med reservation för eventuella systemfel, skrivfel och prisändringar p.g.a. ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms.

BETALNINGSALTERNATIV

Betalning i butik

Du kan lägga en beställning via e-handeln och sedan komma in till vår butik för att betala på plats. Du slipper fraktkostnader och kan även se och testa varorna.


Kortköp
- smidigt och säkert

Vi erbjuder kortbetalning med bl.a. Visa, Mastercard och Maestro. Ingen avgift tillkommer för betalning med kort. Kortuppgifterna är krypterade med SSL och hanteras av vår samarbetspartner Klarna som är certifierade enligt PCI-DSS. Samtliga transaktioner som innehåller personuppgifter och kortuppgifter är krypterade vilket innebär att ingen obehörig kan se de uppgifter som skickas (och de sparas ej i vårt system).

Vi använder oss av 3D-secure (Verified by Visa/MasterCard SecureCode) som är ett autentiseringssystem för säkra kortbetalningar från Visa och Mastercard. Om du väljer att identifiera dig med BankID/Mobilt BankID kan du välja att spara ditt kort i Klarna Checkout för att underlätta vid framtida köp.

När du lagt en order hos oss via kortbetalningså dras pengarna direkt från er bank om ordern ändras eller makuleras så sker en återbetalning som tar 3-7 bankdagar.

» Läs mer om Klarnas villkor:
https://www.klarna.com/se/villkor/

Faktura - Få först. Betala sen.

Nids4Kids.se erbjuder betalning mot faktura i samarbete med Klarna (Kreditgivare är Klarna Bank AB. För betalning med 30 dagars faktura tar vi ut en fakturaavgift om 0 kr per köp. För betalning med 60 dagars faktura tar vi ut en fakturaavgift på upp till 39 kr per köp. Vid sen betalning skickas en påminnelse ut till dig där du åläggs att betala en påminnelseavgift. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Sker ingen betalning därefter kan fordran komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.
När du väljer att betala med faktura gör Klarna en kreditprövning. Om en kreditupplysning tas kommer du bli underrättad om detta samt få en kopia på kreditupplysningen skickad per post eller e-mail.

Vid frågor rörande påminnelseavgifter/räntor, kontakta Klarnas kundtjänst på telefon 08-120 120 10 alternativt besök https://www.klarna.com/se/kundservice/

» Läs mer om Klarnas villkor:
https://www.klarna.com/se/villkor/

Delbetalning - handla nu men dela upp din betalning

Nids4Kids.se erbjuder delbetalning i samarbete med Klarna vid köp över 50 kr.
Köparen kan ansöka om att ingå ett kreditavtal med Klarna genom att välja något av de olika delbetalningsalternativen som erbjuds vid köp hos en butik eller genom att ansöka om ett lån i Klarnas kundportal.

Klarna gör en kreditprövning enligt lag innan konsumenten beviljas att betala i enlighet med ansökan. Genom kreditprövningen undersöker Klarna om konsumenten har ekonomiska förutsättningar för att fullfölja betalningsåtagandet. Beviljande av kreditavtalet inklusive kreditutrymmet beslutas ensidigt av Klarna och varje kreditbeslut är giltigt i 24 timmar. Kreditavtalet skickas därefter till
Kredittagaren.

Hur kan jag bli godkänd för att betala med Klarna?
- Se till att du är gammal nog (minst 18 år gammal)
- Ha en positiv kredithistorik
- Ha inte en stor obetald skuld

Exempel på de olika fasta delbetalningsvillkoren som Klarna för närvarande erbjuder är följande (inte alltid aktuella, så påbörja betalning för att se aktuella val):

--OBS! Villkoren varierar med dels hur stort köpbeloppet är, samt Klarnas eventuella aktuella kampanjer som ej syns här--

- Delbetalning 3 mån: 0 kr uppläggningsavgift, 0 kr administrativ avgift, kreditränta 18,9 %, effektiv ränta (APR) 18,9 %.
Exempelbelopp: 10 0000 kr - delbetalningsbelopp (minskar per månad) 3430,67 kr

- Delbetalning 6 mån: 0 kr uppläggningsavgift, 0 kr administrativ avgift, kreditränta 18,9 %, effektiv ränta (APR) 18,9 %.
Exempelbelopp: 10 0000 kr - delbetalningsbelopp (minskar per månad) 1752,45 kr

- Delbetalning 12 mån: 0 kr uppläggningsavgift, 0 kr administrativ avgift, kreditränta 18,9 %, effektiv ränta (APR) 18,9 %.
Exempelbelopp: 10 0000 kr - delbetalningsbelopp (minskar per månad) 914,12 kr

- Delbetalning 24 mån: 0 kr uppläggningsavgift, 0 kr administrativ avgift, kreditränta 18,9 %, effektiv ränta (APR) 18,9 %.
Exempelbelopp: 10 0000 kr - delbetalningsbelopp (minskar per månad) 496,52 kr

- Delbetalning 36 mån: 0 kr uppläggningsavgift, 0 kr administrativ avgift, kreditränta 18,9 %, effektiv ränta (APR) 18,9 %.
Exempelbelopp: 10 0000 kr - delbetalningsbelopp (minskar per månad) 358,70 kr

De fasta delbetalningsvillkoren kan variera. De är alltid de vid köpet eller i Klarnas kundportal valda fasta delbetalningsvillkoren som gäller för aktuellt köp eller lån. Krediträntan är fast.

Vid frågor rörande påminnelseavgifter/räntor, kontakta Klarnas kundtjänst på telefon 08-120 120 10 alternativt besök https://www.klarna.com/se/kundservice/

» Läs mer om Klarnas villkor:
https://www.klarna.com/se/villkor/

Swish

Nu finns det möjlighet att använda Swish för att möjliggöra enkla, säkra och snabba betalning via Klarna Checkout och i Klarna-appen.


Beställning

Nids4Kids förbehåller sig eventuella fel i information, samt fel i specifikation, på samtliga produkter i sortimentet. All bildinformation måste ses som illustrationer, och kan ej garanteras återge produktens exakta utseende. Vid eventuella fel i angivande av lagersaldo förbehåller sig Nids4Kids att korrigera detta i efterhand.

Vid större beställningar kan det förekomma att ordern delas upp i flera leveranser.

Leverans

Vår målsättning är att Du ska få leverans inom 2-4 arbetsdagar (med reservation för jul och långhelger). Leveranstiden kan dock variera beroende på hur många ordrar som måste expedieras samt omständigheter som Nids4Kids.se inte kan råda över. Det kan ta 1-2 arbetsdagar för att behandla er order tills det att den blir godkänd då det är samma personer som står i butik som hanterar e-handelsordrar. Då vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning vid köptillfället kan även detta påverka leveranstiden. Om vi beräknar att det kommer bli en fördröjd leveranstid så meddelar vi alltid våra kunder detta antingen via telefon eller e-post. Vi levererar enbart inom Sverige för tillfället.

Leveransalternativ inom Sverige:

Hämtas

 — Ni kan välja att hämta ordern i butik och betalar sedan ordern i butik. Ni kan även välja att förbetala ordern med kort, faktura eller delbetalning för att sedan hämta ut ordern i butik. Om någon annan än beställaren hämtar ut ordern vid förbetalning, var god ha med både beställarens och uthämtarens legitimation.  Vi reserverar varan i 3 arbetsdagar ifrån det att ordern har godkänts tills den läggs ut i butik igen (vid förbetalning reserveras denna tills den hämtats ut.)

DB SCHENKER

 — Paket skickas via DB Schenker till mottagarens närmsta Schenker ombud. Maxvikt på paket är 20 kg. Leveranstiden är normalt 2-4 arbetsdagar beroende på leveransadress, allmänna helgdagar m.m.  När paketet når ombudet skickas det ut en avisering via sms. Paketet kan hämtas ut först efter ombudets avisering. En förutsättning är att du lämnat rätt mobilnummer vid köptillfället.

  - Paketspårning

   — När varan har skickats ifrån vårt lager får ni ett leveransbesked via e-mail där det även finns med instruktioner om hur ni spårar ert paket. Ni ska även kunna hämta ut ert paket med hjälp av er legitimation och det löpnummer som står på paketspårningssidan.

Fraktkostnader

Sverige: Se villkor under fraktklasser: Leveransen utförs av DB Schenker.

Avbeställning / Ändring

Önskar du avbeställa eller ändra din beställning måste det ske omgående. Kontakta då vår kundtjänst via e-post kundtjanst@nids4kids.se. Det är inte möjligt att avbeställa en order då varan är hämtad av fraktbolaget (detta sker vanligtvis runt kl.13.00 - 14.00). Är denna då upphämtad så tillkommer det då alltid avgifter för originalfrakt samt returfrakt om ni skulle ändra er.

Öppet köp / Ångerrätt

ÖPPET KÖP / ÅNGERRÄTT: Vi tillämpar Distansförsäljningslagen för privatpersoner, vilket innebär att du som konsument erbjuds 14 dagars öppet köp / ångerrätt efter att varan mottagits. För att öppet köp / ångerrätt ska gälla ska produkten vara i väsentligen oförändrat skick samt skickas tillbaka i originalkartong och väl emballerad. Ni måste ha postat er retur inom 14 dagar efter att ni har informerat oss om att ni vill skicka tillbaka artikeln.

Returfrakten betalas av konsumenten. Öppet köp / Ångerrätt gäller Ej företag!

Om du ångrar ditt köp ber vi dig att kontakta vår kundtjänst e-post: kundtjanst@nids4kids.se inom 14 dagar efter att du mottagit din vara. För att vi ska kunna hjälpa dig snabbt och smidigt behöver vi ditt ordernummer som du finner du på din orderbekräftelse, ditt namn och produktens namn som du vill returnera. Vänta på att vi godkänner returen så att det inte blir några oklarheter på vad som gäller. När vi har mottagit varan gör vi en kontroll av att den är ok. Efter att kontrollen är färdig så kommer vi att göra en återbetalning/kreditering av faktura (beroende på valt betalsätt) av varan inom 14 dagar från att vi har erhållit er retur (observera att originalfrakt återbetalas inte vid retur).

Om kunden har använd varan i större utsträckning än vad ses nödvändigt för att fastsälla dess egenskaper vilket lett till att den returnerade varan ses som mindre värd, har Nids4Kids rätt att dra av en summa motsvarande värdeminskningen. Denna värdeminskning bedöms i det aktuella fallet.

Vid Återköp/Byte återbetalas varukostnaden (ej fraktkostnad eller eventuell fakturaavgift) efter det att vi mottagit varan samt kontrollerat att den är felfri, där varan sänts fraktfritt eller frakt under standardfrakt så görs ett avdrag på varuvärdet motsvarande fraktkostnaden som varierar från produkt till produkt, minimum 119kr.

Outlösta paket omfattas ej av ångerrätten enligt distans- och hemförsäljningslagen. För paket som ej hämtas ut debiteras en avgift på varans värde, gällande returfraktkostnaden (då varans skickats fraktfritt eller under standardfrakt är denna 119.-) samt en expeditionsavgift på 99kr (original frakt samt eventuell fakturaavgift kvarstår även). Utlämningsstället förvarar ett outhämtat paket i 14 dagar sedan returneras det till oss.

Returadress för alla paket är:
Nids4Kids
Färgfabriksgatan 1
417 05 GÖTEBORG


Tänk på att om ni har handlat via faktura så kan ni pausa er faktura tills returneringen är genomförd. Detta kan ni själv göra i Klarnas app eller genom att kontakta deras kundtjänst. Se även till att spara kvittot som ni får när ni lämnar in paketet hos ert postombud som en bekräftelse att ordern är returnerad.

I vår fysiska butik

Om du handlat i vår fysiska butik tillämpar vi sju dagars öppet köp (pengar åter) och 14 dagars bytesrätt (byte till annan vara till samma pris) mot uppvisande av kvitto. Varan ska vara oanvänd och i originalförpackning. Öppet köp gäller ej reavaror!
OBS! Ångerrätt och bytesrätt vid köp i butik gäller ej barnvagnar, barnvagnstillbehör, bilbarnstolar, dopklänningar, hygienartiklar eller varor som är specialbeställda till kund.

 

Bytesrätt

Vill du byta en produkt ber vi dig att kontakta vår kundtjänst på e-post: kundtjanst@nids4kids.se. För att vi ska kunna hjälpa dig snabbt och smidigt behöver vi ditt ordernummer som du finner du på din orderbekräftelse, namn och produktens namn samt vilken produkt ni vill byta till. Vi kollar då först upp så att bytesartikeln finns i lager och lägger då undan denna i väntan på er retur. Egen returfrakt plus frakten för den nya varan (den nya frakten beror på vilken typ av artikel det rör sig om) betalas av kunden. Nya frakten betalas in till vårt BankGiro och dessa uppgifter får ni i mailet från kundtjänst.

Garanti/Reklamation

Vi ger minst 6 månaders garanti på alla produkter du köper hos oss. Detta gäller om inte annat anges på produkten och för både privatpersoner och företag. Som privatperson omfattas du även av konsumentköplagen, vilket innebär att du har reklamationsrätt i 3 år. Garantin omfattar fabrikations- och tillverkningsfel. Om varan går sönder p.g.a. att anvisningar inte följts, allmän förslitning eller ovarsam behandling räknas det inte som fabrikationsfel.

Köparen ska reklamera en felaktig vara inom skälig tid efter att felet uppmärksammats. Enligt Konsumentköplagen är det vid reklamation efter garantitidens slut upp till dig som konsument att bevisa att felet fanns redan från början. Spara alltid kvitto för eventuella garanti- och reklamationsärenden. Vid reklamation vänligen kontakta vår kundtjänst på e-post: kundtjanst@nids4kids.se och ange alltid ert ordernummer, namn, produktens namn samt beskrivning av felet. Bifoga gärna bilder alt. film som visar problemet. Just mer detaljer information vi får direkt ju snabbare kan vi hantera ert ärende.

Vid reklamationsärenden skickas en retursedel endast via e-mail som en .PDF fil som ni får skriva ut och använda för att returnera den felaktiga artikeln.

För vidare information – kontakta Konsumentverket på www.konsumentverket.se

Förlossningsgaranti

Vi har förlossningsgaranti på våra barnvagnar och bilbarnstolar upp till 14 dagar efter förlossning. Du har rätt att returnera varan om något går snett med graviditeten eller förlossningen. Vid tillämpande av förlossningsgaranti ska varan vara oanvänd och vi kräver ett läkarintyg. Varan ska returneras i originalförpackning.

Transportskada / Felleverans

Vid dold transportskada, fel varor eller saknade varor skall anmälan ske till vår kundtjänst på e-post: kundtjanst@nids4kids.se (vard. 11.00–17.00) inom 3 dagar att ni mottagit er order. Om du mottagit en vara där ytterpaketet har blivit skadat under transporten – anmärk detta till utlämningsombudet/chauffören omgående och be om ett skriftligt dokument från dem som bekräftar detta, kontakta sedan vår kundtjänst på e-post: kundtjanst@nids4kids.se (vard. 11.00–17.00), inom 3 dagar.

Reservationer

Nids4Kids.se reserverar sig för eventuella felaktigheter i bilder och texter. Vi reserverar oss också för prisändringar p.g.a. systemfel, skrivfel, ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Eftersom leveranstiden påverkas av bland annat lagerstatus och inkommen ordervolym kan leveranstiden i undantagsfall bli längre än normalt. Eftersom vi även har fysisk butik så kan det i vissa fall vara så att även om en vara står att den finns i lager när du beställer varan så kan den ändå vara slut i butik. Om detta händer meddelar vi kund om detta ni får då välja om ni vill ha en liknande vara, avbryta ordern eller om vi räknar med att få in mer av varan så kan ni välja att vänta på att den kommer in igen. Observera att har ni inte svarat på detta meddelande inom 30 arbetsdagar så kommer er order att makuleras automatiskt så ni är ansvariga för att ha uppgivit korrekt e-mail adress vid skapande av kontot. Detta kan även göra att priset på en vara i vår e-butik kan skilja sig från butik ifall att butikens pris har ändrats och det inte hunnits reflekterats i e-butiken.

 

För att få bästa upplevelsen på sidan rekommenderas en hyfsat ny webbläsare. Det är inte ett krav utan mer en rekommendation i och med att vissa effekter inte syns i webbläsare Internet Explorer 6 och äldre, sidan går att använda helt utan problem dock. Hämta senaste versionerna av de mest populära webbläsarna här: Microsoft Edge - Mozilla Firefox - Google Chrome - Opera