Frågor & Svar

Jag får inte upp några betalsätt i kassan, så jag kan inte slutföra min beställning!
Vi har upptäckt att i ett fåtal fall så kommer det inte fram några betalsätt i när ni vill betala i kassan. Detta är något vi försöker få löst men så länge finns det några steg ni kan prova för att lösa detta temporärt:

- Bara man går ur kassan (trycker på texten "Fortsätt handla" uppe till vänster) och går in igen så kan det dyka upp betalsätt under Klarna Checkout.
- Logga ut från sidan helt, stäng webbläsaren och gå till sidan igen och logga in på förstasidan och inte inne i kassan (testa gärna även annan webbläsare).

Jag har inte fått någon Orderbekräftelse!
Detta kan exempelvis bero på att ni registrerade er med fel e-post adress, så att ni inte får några mail. Känner ni på er att det blev fel, kontakta gärna oss så justerar vi detta så att ni i fortsättningen får status mail av oss.

Hur får jag reda på status på min order?
Om din order har gått igenom så får du en orderbekräftelse via e-post. När ordern är godkänd så kommer ett nytt e-post meddelande. När varan sedan är packad och levererad så kommer ett nytt e-post med leveransinformation och även instruktioner om hur du kan spåra ditt paket själv via Schenkers hemsida. Om det är något problem med ordern så hör vi av oss innan den godkänns. Statusen kan även ses på din kundprofilssida när du loggar in på ditt konto. Under Orderstatus står det statusen. De orderstatus som som vi använder under en normal order är Ny, Godkänd och Levererad (även Makulerad ifall ordern av bröts av någon anledning).

Jag får inga bekräftelsemail från er fastän min order gick igenom!
I ett fåtal fall så kan våra mail till er hamna i er SPAM (skräppost) katalog så kolla där om ni ser något.

Hur kan jag spåra mitt paket?
När ert paket har hämtats upp av fraktbolaget så ska ni ha fått ett mail med ett kollinummer (kontakta oss om ni har tappat bort det) och även följande länk:
https://www.dbschenker.com/se-sv/om-oss/kundservice/spara-och-sok
och fyller ni i ert kollinummer i fältet "Kolli-ID:" så ser ni status på ert paket. Är det så att den har kommit fram men ni inte fått någon SMS-avisering (ifall ni uppgivit fel mobilnummer vid beställning) så kan ni alltid hämta ut paketet hos ombudet om ni tar med er kollinummer, löpnummer och legitimation.

Kan jag ändra en befintlig beställning?
Har er order blivid packad och upphämtad av fraktbolaget så kan vi inte längre ändra i er beställning, men kontaktar ni oss före detta sker så ska vi kunna göra de ändringar som ni önskar.

När kommer fakturan/delbetalningen?
När vi godkänner er order så skickas Fakturan automatiskt från Klarna till er e-post adress. Var därmed noga att denna är korrekt. Har ni av en eller annan anledning inte fått denna kan ni kontakta oss så skickar vi den manuellt. Utskick av delbetalningsavi skickas ut av Klarna så den bör komma i brevlådan inom en månad efter genomfört köp.

Jag skrev fel postnummer i mitt kundkonto så paketet har hamnat hos ombud i fel ort! Kan ni dirigera om paket?
Har ni råkat fylla i fel postnummer i ert kundkonto och paketet har då kommit till fel ort, så kan vi boka en omdirigering av er sändning. Schenker tar dock ut en avgift på detta. Omdirigering kostar 250.- och sedan tillkommer även en ny fraktkostnad beroende på vad det är för artikel (minst 119.-).

Det står att vara X inte finns i lager, är det verkligen så?
Med en stor butik som delar lager med e-handeln kan det alltid smyga in fel här och där. Ser ni en vara som det står Ej i lager på som ni gärna vill ha, kontakta oss gärna för en förfrågan så kan vi kolla upp korrekt lagerstatus. Även vi uppskattar när något fel hittas.

Jag hittade en rabattkod på en annan sida som skulle gälla hos er men den funkar ej. Hur är det med detta?
Om ni hittar en rabattkod på fri frakt eller liknande hos någon sida med rabattkoder så fungerar dessa ej här! Vi kör normalt ej med rabattkoder och om det skulle hända så kan ni endast läsa om detta på vår sida.

Vad händer om jag har valt att hämta en vara i butik och jag inte kommer?
Det händer att folk ej hämtar ut sina beställning som de beställt för hämtning i butik. Detta ger onödigt extra jobb för vår personal samt att artikeln ligger undanlagd vilket kan hindra att någon annan kan köpa denna artikel. Om ni har valt att hämta och betala i butik så reserverar vi er order i 3 arbetsdagar innan den läggs ut i butik igen för försäljning. Har ni betalat ordern i förväg för att sedan hämta den i butik så ligger ordern reserverad tills ni kommer in. Får ni förhinder eller ångrar er, kontakta gärna oss om detta så att vi slipper fundera på detta.

Om jag valde att hämta varan i butik, när kan jag då hämta ordern?
När du väljer att hämta en order i vår butik så vänta gärna med att hämta denna förrän ni har fått ett godkännande från oss att den är undanlagd. Det kan inbland dröja med besked på grund av många tidigare ordrar eller mycket att göra i butiken. Var god ha tålamod.

Vad har e-handeln för öppettider?
Ni kan handla via e-handeln dygnet runt dock så är e-handelns kundtjänst tillgänglig att svara på frågor:
Måndag - Fredag: 11.00 - 17.00

E-post: kundtjanst@nids4kids.se

Vad behöver jag skriva i ett orderrelaterat mail (även om ni ringer och undrar något om er order)?
För att underlätta för oss att snabbt kunna hitta information om era orderrelaterade frågor när ni kontaktar oss så skicka med (alternativt ha framför er):
- Ert ordernummer
eller
- Namnet på beställaren

Hur går man till väga för att returnera en vara?
Om ni vill skicka tillbaka en vara för att få pengarna tillbaka eller byte av vara så skickar ni varan i originalförpackning på bästa möjliga sätt till:
Nids4Kids
Färgfabriksgatan 1
417 05 GÖTEBORG


Skicka gärna med en lapp (alternativt kopia på packsedeln) där ni förklarar om det ska bytas och isåfall till vadå eller om varan inte passade eller liknande. Alla villkor för retur/ånger står på sidan "Köpvillkor". Om ni vill byta en vara kan det vara bra att höra med oss först så att vi verkligen har denna i lager.